את מצוות הנחת תפילין כולם מכירים, למעשה, כשמדברים על תפילין מדברים על אחת המצוות המדהימות ביותר של כל אדם שמחשיב ומוקיר את היהדות. כל מערכת של תפילין מורכבת מרצועות מתאימות, בתים וכן קלף ופרשיות הנמצאות בתוך בתי תפילין.

אז איך יודעים כי אכן מדובר בבחירת תפילין מהודרות ולא בתפילין פשוטות יותר? הכול תלוי בהשקעה ובתקציב שלכם אבל הכי חשוב הוא לוודא כי הפרשיות נכתבו כהלכה, חומרי הגלם היו מעור משובח וכן כל החומרים חזקים ועמידים ומהווים הוכחה כי אכן מדובר בבחירת תפילין מהודרות.

מה הופך תפילין למהודרות?

כפי שהבנתם, תפילין מהודרות עשויות או מבהמה גסה או מבהמה דקה, הכול עניין של השקעה ותקציב שיש לכם בפועל. לצורך העניין רצועות, בתי תפילין או אפילו קלפים המושתתים על עור גס, יחשבו יוקרתיים ויספקו לכם תפילין מהודרות על כל המשתמע מכך. עם זאת, במידה ואין לכם תקציב מתאים ותרצו ללכת על משהו שמתאים לתקציב שלכם תמיד תוכלו להשיג תפילין איכותיות וצנועות יותר מעור בהמה דקה.

מזה בהמה גסה ומזה בהמה דקה?

מה שהופך תפילין מרגילות לבחירה של תפילין מהודרות זה עניין הבהמה הדקה או הגסה. כאמור, כשמדברים על עור בהמה גסה מדברים על איכות גבוהה ואילו בהמה דקה מעור של כבש דק יותר תוביל אתכם לרכישת תפילין זולות יותר.

היתרונות של בהמה גסה זה עמידות אבל מעבר לכך מספרים כי ההלכה אומרת כי בהמות המשא לא הותרו לגוים – מה שהותיר אותן אך ורק ליהודים וכך הפך את עשיית התפילין לקדושות ומהודרות ביותר.

למה מבהמה גסה? בעיקר משום שהיא איכותית יותר, מעידה על חוזקה ואמידות והכי חשוב הקלפים שנכתבו גם הם נעשו על העור המשובח ביותר ובאמצעות סופר סתם שמבין ומגיע מהתחום ויכול להבטיח לכם כי יותר מהודר מזה לא תמצאו בשום מקום.

בסיכום דבר, אם אתם מחפשים תפילין מהודרות, וודאו כי מדובר בעור בהמה גסה, אבל לצד זאת אל תשכחו לבחור חנות מתאימה וכן סופר סתם שמתאים למשימה.

 

Leave a Reply