אם אתה מנסה להדפיס פלייר ללא הבנה נאותה של פורמטים גרפיים, יתכן שתיתקל בבעיות. המעבר בין שולחן העבודה לנייר הוא לא תמיד מה שאתה מצפה או חושק לו. תמונות שנראות נהדר על המסך יופיעו מפוקסלים כשהן משמשות ל הדפסת פלייר, אם ההתאמות הנכונות לא נעשות. לימוד ושימוש בתוכנות המתאימות ובפורמט הגרפי המועדף על הפרויקט יבטיח גרפיקה שנראית מדהימה בדיוק כמו שאתם מדמיינים.

פורמטים של מפת סיביות וקטוריים

ישנם שני סוגים של פורמטים גרפיים. הסוג הראשון הוא פורמט מפות סיביות. הסוג השני הוא וקטור. בעוד שרוב התמונות המקוונות נוצרות בפורמט מפת הסיביות, זה לא מועדף בשביל יצירת תמונות שתדפיסו בסופו של דבר. אתם יכולים להמיר את פורמטי הקבצים אם אתם משתמשים בתוכנה המתאימה.

מפות סיביות מורכבות מפיקסלים (אלמנטים בתמונות) ברשת. כל פיקסל מכיל מידע של צבע על התמונה. הרזולוציה שלהם קבועה והם לא משנים גודל בצורה מוצלחת. כמה דוגמאות למפת סיביות הן JPG, JPEG, GIF ו- TIFF. בעוד שגרפיקה של מפת סיביות עובדת מצוין לתמונות באינטרנט, הן אינן מודפסות בצורה טובה.

פורמט הווקטור עצמאי מבחינת רזולוציה, מפני שהוא מורכב מאובייקטים בודדים המורכבים מחישובים מתמטיים. ניתן לשנות את גודלם של תמונות וקטוריות בקלות ועדיין לגרום להם להיראות טוב. כמה דוגמאות לפורמטים וקטוריים הם EPS, CGM, PICT ו- WMF. זהו הפורמט הטוב ביותר להדפסת פליירים.

כשאתה יוצר את העיצובים המקוריים שלך כמו לוגו וכרזות, עליך לבחור בפורמט וקטורי. הם ישנו את גודלם היטב ויודפסו בצורה מהירה ומקצועית. לעומת זאת, תמונות מפת הסיביות נראות משוננות ומעורפלות סביב הקצוות. ניתן לשמור את הרזולוציה הנדרשת על ידי חברות הדפסת פליירים מסחריות רק בפורמט וקטורי.

דגמי צבע

סוג דגמי הצבעים שבהם אתה משתמש יהיה תלוי בעבודה. אם אתה יוצר תמונה שתשתמש בה באופן מקוון, צבעי RGB יעבדו מצוין. RGB – שמשעותו בצבע אדום, ירוק וכחול – לא יעבוד היטב בהדפסת פליירים. מדפסות מסחריות יכולות להדפיס רק באמצעות דגם CMYK. למרבה המזל, אתה יכול בקלות לשנות את הצבע שלך ל- CMYK לפני ההדפסה. CMYK – שמשמעותו ציאן, מגנטה, צהוב ושחור – משלב את שלושת הפריימריז החסרים בתוספת שחור כדי ליצור כל צבע שתחפצו בו. לרוב התוכניות הגרפיות יש אפשרות לעבור בין דגמי צבע.

תוכניות גרפיקה

כשאתה בוחר תוכנית גרפית, זכור את שני סוגי הפורמטים הגרפיים. יש תוכניות שעובדות עם אחת מהן, מעטות מהן עובדות עם שתיהן. לדוגמה, Adobe Photoshop היא כזו שעובדת הרבה יותר בקלות עם מפת סיביות (היא יכולה לעשות פורמטים וקטוריים, אך רק בגרסאות האחרונות והכלים המתקדמים ביותר) ו- CorelDRAW היא אחת שעובדת טוב יותר עם פורמטים של קבצי וקטור. להדפסת פליירים בחרו תוכנית שעובדת היטב עם פורמטים של קבצי וקטור.

תוכלו לחסוך מעצמכם הרבה כאבי ראש על ידי בחירת הכלי המתאים לעבודה. עבור עיצוב אתרים, מפות סיביות, צבעי RGB ופוטושופ עובדים מצוין. בעת הדפסת פליירים, השתמשו בגרפיקה וקטורית, בצבעי CMYK, ובתוכנית כמו CorelDRAW או Illustrator, ואתם תצאו עם עיצוב פלייר מקצועי בהרבה.

Leave a Reply