הרי פינלנו בדרום מזרח אריזונה יכולים להיות מאוד לא נוחים עבור בני אדם והציוד שלהם.

אלא אם כן הם עובדים במקרה במצפה הכוכבים סטוורד בהר גרהם בביצוע מחקר עבור אוניברסיטת אריזונה. באוגוסט 2011 יצרו איתנו קשר מאוניברסיטת אריזונה כדי לעזור בפתרון הבעיות שהיו להם במצפה הכוכבים.

הטמפרטורות הקפואות מנעו מתורן מזג האוויר לספק נתונים ברומטרים. אנומטרים וחיישנים אחרים העוסקים בגשם ולחות היו חסרי תועלת עבור המפעילים והאסטרונומים שניסו לאסוף נתונים, כאשר התריסים נפתחו, הטלסקופ הגדול יכול היה להיפגע על ידי הקרח הנופל. האם חד גופי חימום  לאוויר חם יכול לתת מענה לבעיה? התשובה הייתה כן

בעבודה עם אחד המפעילים, למדנו שהם רוצים לספק זרם מתמשך של אוויר חם ומבוקר ומפוקח לאורך כל תורן מזג האוויר כדי למנוע הצטברות של שלג וקרח, משהו שיעבוד בטמפרטורות נמוכות של -20C. מאפיין נוסף שהם התעניינו בו היה שליטה מרחוק על היחידה במידת האפשר. הייתה לנו את ההתאמה מושלמת.

 

לחד טרמוליין היה כל מה שמצפה הכוכבים חיפש. קטן וקומפקטי, כלי האוויר החם החדש המשודרג הזה מספק זרימת אוויר מספקת וטמפרטורה גבוהה של עד 650C. מנוע ללא מברשות מאפשר מחזורי עבודה ארוכים. השילוב של הכוח האלקטרוני והממשק מאפשרים למשתמש לשלוט על זרימת האוויר והטמפרטורה מרחוק ותצוגת LCD מסייעת למפעיל לראות מה המצב הנוכחי של הכלי.

ביום השימוש הראשון, הצוות במצפה הכוכבים סטוורד הפעילו את המערכת והצליחו לבצע חובות אחרות ולאפשר למערכת האוויר החם לבצע את עבודתה. כעבור כמה שעות, כשחזרו לבדוק את מצבם של תרני מזג האוויר, הם שמחו למצוא אותם נטולי קרח כמעט לחלוטין. הקרח היחיד שנשאר היה במקומות בהם התורן לא קיבל אוויר חם.

זה היה בסוף נובמבר, ומאז הצוות במצפה הכוכבים סטוורד הצליח להשאיר את השלג והקרח הרחק מחיישנים חשובים והצטברות באזורים מרכזיים על ידי שימוש ביותר ממערכת אחת של מחממם אוויר של חד טרמוליין.

לא משנה מה הבעיה, אם אתם זקוקים לאוויר חם, כלי האוויר החם של חד הם מה שאתם צריכים. שמחנו שהצלחנו לעזור במציאת פתרון לצוות העובדים במצפה הכוכבים סטוורד ואנחנו מצפים למצוא את הפתרון המושלם גם בשבילכם!

Leave a Reply