בעוד התקנה עצמית של פרקט היא פעולה פשוטה יחסית, ביצוע פעולה זאת באזורים כמו גרם מדרגות יכולה להיות פעולה מסובך. למרבה המזל, כשמדובר בהנחת ריצוף במדרגות, ישנם כמה טיפים וטריקים המקלים על העבודה. כאן בבפרקט פור יו  יצרנו מדריך שימושי צעד אחר צעד שתוכל לעקוב אחריו ולהבטיח שתסיימו עם תוצאה סופית נהדרת.

השלבים להתקנת פרקט על מדרגות

שלב 1: הסרת ריצוף ותחתית קיימים

לפני שתתחילו להניח פרקט עץ , הצעד הראשון הוא לוודא שגרם המדרגות ערוך ומוכן. אם עדיין לא עשיתם זאת, התחילו על ידי הסרת ריצוף קיים מהמדרגות, יחד עם התחתית הקיימת. לאחר שיש לכם גרם מדרגות חשוף, וודאו שאתם מסירים כל צבע ודבק קיימים, ודיפקו למטה את כל המסמרים הבולטים. בשלב הבא, העניקו למדרגות שלכם הברשה יסודית כדי ליצור משטח נקי ואחיד.

שלב 2: הסירו את כל הכיסוי

יתכן שתמצאו שבמדרגות שלכם יש בליטה מהיציקה הקיימת (הקצה הבולט של המדרגות). יהיה עליכם להסיר את זה לפני שתוכלו להתקין את הפרקט ואת הבליטה שלכם (נגיע לנקודה זו בהמשך). כדי להסיר את הכיסוי, תוכלו לחתוך אותו בעזרת מסור, או למסמר חתיכת דיקט לנקודה כדי למלא את החלל שמתחת.

שלב 3: הניחו את התחתית שלכם

תחתית לא צריכה להיחשב כתוספת אופציונלית; מכיוון שהיא יכולה לעזור לעמעם את הצליל, לשפר את האקוסטיקה וליצור תחושה נוחה יותר מתחת לרגליים, זה חשוב במיוחד באזורים עם תנועה גבוהה כמו מדרגות. וודאו כי בחרתם את התחתית הנכונה לפרקט שלכם, לפני שאתם מאבטחים אותו בחדר המדרגות, ומוכנים להתקין את הפרקט.

שלב 4: חתכו את הפרקט לגודל המתאים

עבור כל שלב תצטרכו שלוש חתיכות פרקט:

  • חתיכת ההליכה, שנמצאת בראש המדרגה
  • חתיכת העלייה, שיושבת אנכית בקדמת המדרגה
  • ואף המדרגה (או הקצוות), הנמצאים מעל קדמת המדרגה.

כדי למדוד את האורך שתצטרכו לטובת חתיכות ההליכה, הניח את קרש הפרקט בחלק העליון של המדרגה, ווודאו שהוא יתאים כמה שיותר משני הצדדים. ייתכן שתצטרכו לחתוך את הלוח לגודל קטן יותר כדי לעשות זאת. אם קרש פרקט בודד אינו מספיק עבה בכדי לכסות את כל המדרגה, חיתכו קרש שני לגודל מתאים והדביקו חתיכה זו לצד הקרש הראשון, והשאירו קצת מקום שיכיל את האף.

באופן דומה, כשמדובר בחתיכות העלייה, וודאו כי הם בגובה של העלייה במדרגות וכי הם יושבים בקפידה על גבי חתיכת ההליכה. יתכן שתצטרכו לחתוך גם את אלה לגודל כך שיתאימו לאורך המדרגות שלכם.

כשמדובר באף, זה פשוט צריך להיות באורך זהה לחתיכות ההליכה והעלייה.

שלב 5: הניחו את המדרגה

מכיוון שלפרקט נדרש זמן לייבוש לפני שתוכלו ללכת עליו, התחילו את ההתקנה שלכם בראש המדרגות ועבדו כלפי מטה כדי להימנע מלהיתקע למעלה! בעזרת דבק עץ הדביקו את המדרגה לצעד הראשון, וודאו שהוא מונח בחוזקה לצד האחורי של המדרגה כאשר הלשון פונה כלפי חוץ.

 

שלב 6: התאימו את המדרגה

בשלב הבא הדביקו את חתיכת הפרקט העליונה בחזית המדרגה האנכית והחזיקו אותה במקום בזמן שהיא מתכווננת. במידת הצורך, אפשר גם למסמר את החלק העליון של המדרגה במקום, מכיוון שזה מכוסה על ידי האף.

שלב 7: הוסיפו את האף

לאחר שתאבטח את המדרגה וחתיכות ההליכה, השלב הבא הוא להוסיף את האף, שמסדר את הקצוות בכל מדרגה. אלא אם כן אתם משתמשים בקצוות אף עם דבק עצמי, הדביקו אותם במקום עם הקצה המחודד מעל החוט.

שלב 8: השאירו למשך 12 שעות

לבסוף, לאחר שתסיימו את כל גרם המדרגות, השאר את הפרקט למשך הלילה והימנעו מהליכה עליהם לבערך 12 שעות.

עכשיו שאתם יודעים להניח פרקט במדרגות כמו מקצוענים, תוכלו להבטיח ששלכם יהיו מושלמים ותוכלו ליהנות מהטרנספורמציה של גרם המדרגות החדש שלכם.

זיכרו, אם אינכם בטוחים ביכולתכם להתקין זאת בעצמכם, תמיד מומלץ לפנות לעזרת איש מקצוע.

Leave a Reply