מצמדים(קלאטצ'ים) הם החלק הפעיל של המכוניות המודרניות. המצמד נמצא בין המנוע לתיבת הילוכים ולכן הוא נמצא תחת מתח מתגבר בהדרגה אשר נגרם כתוצאה מכח, מומנט ומשקל רב. לכן, המומחים מציעים לנהגים לקחת את רכבם בדחיפות למוסך במקרה והם מבחינים בבעיות, אפילו קלות, למשל, שינויים בפעולת ההתנעה.

המומחים שלנו משתפים כמה טיפים כאן להימנעות מנזקי מצמד(קלאטצ'):

 

  1. ניקיון מוחלט הוא חיוני. נגיעה במצמד עם ידיים שומניות עלולה לגרום לפעילות גרועה בהמשך דבר שעשוי לגרום נזק למצמד.
  1. יש להתעסק במצמד בצורה המתאימה. אם משתמשים בכמות מופרזת של שמן, הכוחות הצנטריפוגאליים מרחיבים את חומרי הסיכה אל חזיתות המצמד – ומביאים לתקלות.
  2. כמו כן, בדקו בדיסק המצמד אם יש לו ריצה צירית לפני ההתקנה.
  3. בנוסף, בדקו בדיסק המצמד אם יש לו מסלול צירים מרכזי לפני ההתקנה.
  4. כדי להימנע מ נזקי המצמד והכי חשוב לעמוד השדרה של הפיר, אל תשתמשו בכוח כדי לשלב את דיסק המצמד ואת חיבורי פיר ההילוכים.
  5. תקנו ברגי סתימה והקשיחו אותם לפי הדרישות – תוך שימוש בעיצוב הכוכב והפעלת מומנט שנקבע מראש. המומחים שלנו מציעים לחקור לחלוטין את מערכת הפריקה ובמידת הצורך לשנות חלקים שחוקים. ואם לרכב הקשור יש CSC (צילינדר קונצנטרי), יש לשנות זאת לרוב.

כמו כן יש לבדוק את החלקים הסמוכים במהלך החלפת מצמד. אם חלקים סמוכים שחוקים או פגומים, יש לשנות אותם גם כן – פעולה כזו תחסוך כסף בתיקוני מעקב יקרים.

מידע זה פורסם על ידי שלמה עוזר פירוק רכבים בתל אביב

Leave a Reply