בואו נהיה כנים: כשמדובר בקניית דברים לבית שלכם, המזגן שלכם אינו המרגש ביותר. ובכל זאת, בחום הקיץ, אין מרכיב בבית שחשוב יותר. הידיעה כיצד לבחור את יחידת המיזוג הנכונה יכולה להיות ההבדל בין נוחות מוחלטת למספר חודשים דביקים וחמים. למדו כיצד לבחור את יחידת המיזוג שלכם לפי גודל ותפוקה כך שהחדרים והבית שלכם יישארו קרירים ונוחים. קצת יותר הבנה כיצד לבחור את יחידת המיזוג הנכונה ואיך היא מדורגת יכולה לעזור לכם למצוא את הבחירה ההגיונית לחלל שלכם. הנה איך.

סוגי

 

יחידת מיזוג מרכזית. פירושו של מיזוג אוויר מרכזי הוא מיזוג אוויר המוזרם מיחידה אחת לכל ביתכם באמצעות תעלות. זה בדרך כלל הסוג היקר ביותר של מיזוג אוויר, אך ככל הנראה תחסכו כסף ביעילות אנרגטית. זה נפוץ בבתים חדשים יותר ושומר על כל הבית קריר ונוח.

 

מזגנים עיליים . אם אין לכם מיזוג אויר מרכזי (שלום, שוכני דירות), יחידת חלונית עשויה להיות הדבר הטוב ביותר שלכם. הם יושביםבחלון ושואבים אוויר קריר מבחוץ בזמן שהיא שואבת אוויר חם החוצה. מזכנים עיליים הרבה פחות יקרים מאשר להתאים את הבית למיזוג אוויר מרכזי, אך הן לא תמיד יעילים  באותה מידה. ובכל זאת, הם אפשרות נהדרת לשמור על קור בחדרים יחידים.

 

יחידות מיזוג ניידות. אינכם יכולים להתחייב? יחידה ניידת קלה לנשיאה מחדר לחדר. לרוב זה דורש תעלה ששואבת אוויר חם החוצה, אך ניתן להציב את התעלה בחלון סמוך וניתן להזיז את היחידה עצמה מחדר לחדר. הן אינן יעילות כמו יחידות מיזוג אחרות, אך הן בחירה מצוינת אם יש לכם מקום מוגבל, או שאינכם צריך לקרר בית שלם. הן גם די מלוטשות למראה, כך שהן לא משבשות את העיצוב שלכם כמו יחידת מיזוג חלונית מגושמת.

 

בחרו בגודל יחידת המיזוג הנכונה

אחד הגורמים החשובים ביותר לדעת כיצד לבחור את יחידת המיזוג הנכונה הוא לבחור את הגודל הנכון. איננו מתכוונים לגודל פיזי, אלא לתפוקה לבית שלכם. גודל המזגנים הוא לפי טון, וכלל האצבע הוא להוסיף טון לכל 600 מטר מרובע של הבית שלכם. המשמעות היא שאם הבית שלכם הוא 3000 מטר מרובע ואתם רוצה לקרר את כל החלל, תצטרכו יחידת מזגן 5 טון. צריכים רק לקרר חדר? מצאו את גודל החדר ובחרו חלון או יחידה ניידים בגודל המתאים לפי טון. תוכלו גם להתייעץ עם מומחה  מיזוג אוויר בכדי לקבל ייעוץ מומחה ביחידת מיזוג בגודל הנכון לביתכם.

 

 

חסכון באנרגיה

לאחר שהחלטתם על גודל יחידת המיזוג שאתם צריכים, הגיע הזמן לשקול יעילות אנרגטית. מחלקת האנרגיה האמריקאית מעניקה לכל יחידת מזגנים דירוג SEER. דירוג זה מייצג את יעילות האנרגיה של העונה. יחידות ישנות ופחות יעילות עשויות לקבל דירוגים נמוכים יותר, אך כל יחידת מיזוג המיוצרת לאחר 2006 חייבת להיות בעלת דירוג SEER של לפחות 13. אם ברצונכם לחסוך אנרגיה ועלויות, תוכלו למצוא יחידות עם דירוג SEER בין 15 ל 17 שנחשבים ליעילים מאוד. יעילות האנרגיה עשויה להיראות כמו לא עניין גדול, במיוחד כשאתם יכולים להשיג יחידות בעלות דירוג נמוך יותר במחיר זול. עם זאת, בחירה ביחידה יעילה יותר בהחלט יכולה לחסוך לכם כסף בטווח הרחוק בחשבונות החודשיים שלכם והשפעתכם על הסביבה. יתר על כן, אתם יכולים להיות זכאיים לזיכוי מס אם אתם משקיעים ביחידה מרכזית יעילה במיוחד, שעוזרת לצמצם את העלויות.

 

תכונות יחידות מיזוג

זה אולי נראה כאילו כל יחידות המיזוג נוצרות באופן שווה, אך המראה יכול להטעות. מזגנים חדשים יותר מגיעים עם המון תכונות מגניבות שיכולות לחסוך לכם כסף ולהפוך את קירור הבית שלכם לנוח יותר. בדקו כמה מהתכונות החדשות יותר, כגון:

 

תרמוסטטים חכמים. כאשר יחידת מיזוג מגיעה עם תרמוסטט חכם או תואם אותו, אתם עומדים לחסוך כסף. תרמוסטטים חכמים יכולים ללמוד על ההרגלים שלכם ולקרר את הבית ביעילות רבה יותר על ידי קירור רק כשאתם בבית או באופן מוגדר אוטומטית לטמפרטורה הנכונה. אתם יכולים אפילו לשלוט על הרבה תרמוסטטים חכמים מהנייד שלכם. ככה לא תצטרכו לחכות עד שתחזרו הביתה כדי להדליק את המזגן.

אפשרות אוורור בלבד. במקרים מסוימים, אוורור עשוי להספיק כדי לעזור לבית שלכם להישאר נוח. חפשו יחידת מיזוג שמציעה אפשרויות אחרות ותוכלו לשמור על חשבונות החשמל שלכם נמוכים.

מתג עיכוב אוטומטי. יש אוויר קר שנלכד במזגן שלכם לאחר כיבוי. בדגמים ישנים האוויר הקר הזה פשוט מתפוגג. לדגמים החדשים יותר יש מתג עיכוב אוטומטי, שדוחף את שאריות האוויר הקר ברגע שתכבו את יחידת המיזוג. המשמעות היא ששום אוויר קר לא יבוזבז ותחסוכו כסף בחשבון החשמל שלכם.

 

הבנת האחריות

לפני שאתם רוכשים יחידת מיזוג חדשה, וודאו שאתם מבינים את האחריות המצורפת אליה. לרוב היחידות החדשות יש אחריות כלשהי, אך הן בהחלט לא נוצרות באותה מידה. לא רק שתוקף האחריות שונה ממותג למותג (שנה לעומת חמש שנים, למשל), אלא גם מה שהאחריות מכסה שונה. חלקם יכסו חלקים ועבודה ביחידה שלכם, בעוד שאחרים מכסים רק חלקים מסוימים ביחידה, כמו המשאבה או הקבל. האחריות למיזוג אוויר מרכזי בדרך כלל נרחבת יותר מאחריות ליחידה ניידת או חלונית. הקפידו לקרוא את האותיות הקטנות לפני שאתם רוכשים יחידת מיזוג חדשה כדי שלא יהיו הפתעות בהמשך הדרך.

 

עדיין יש לכם שאלות? דברו עם מומחה!

יחידת המיזוג שלכם היא אחד המרכיבים החשובים ביותר בבית שלכם. למרבה הצער, אתם אף פעם לא באמת חושבים על זה עד שהיא מתחממת מדי או שהיא מפסיקה לעבוד. על ידי הידיעה כיצד לבחור את יחידת המיזוג הנכונה, אתם יכולים לשמור על קור בביתכם ולחסוך כסף בחשבונות החשמל שלכם. כמו תמיד, זה רעיון נהדר להתייעץ עם איש מקצוע לפני שאתם מבצעים רכישה גדולה כמו יחידת מיזוג. שמורו על נוחות לאורך כל הקיץ כך שיהיה לכם זמן להתמקד בחלקים האחרים בבית.

Leave a Reply